Eka rata oli muuten kaikin puolin kiva ja ei mikään kovin vaikea, mutta pahoja takaakiertorimoja oli peräti kolme. Käytiin lämppäesteillä tekemään pari takaakiertoa ja Fisu piti kaikki rimat. Radalla kuitenkin sitten yksi rima alas, ei tosin takaakierrossa vaan ihan normaalissa peruskäännöksessä. En tiedä mitä siinä tapahtui, ilmeisesti vaan joku moka ponnistuksessa. Muuten sujuva rata, ja hämmästyttävän kova aika isossa luokassa, vajaa kolme kymmenystä voittajaa nopeampi!
Toka rata oli aksarata, alkua lukuunottamatta ihan kiva ja helppo tämäkin. Alussa taas kaksi pahaa takaakiertorimaa heti esteillä 2. ja 3. Kakkosrimaa Fisu kolisti, mutta ei tippunut. Kun rimoista oltiin selvitty, päätin että nyt hitto vie me tehdään se nolla, ja tehtiin! Ja mikä huikea nolla se olikin, ainoastaan puomi oli hiukan hidas, muuta hidasta siinä ei ollutkaan. Aika lailla täydelliset käännökset ja linjat, ja täydellinen flow koko radan alusta loppuun. Tällä nollalla Fisu oli koko luokan nopein, voitti radan ja ansaitsi täydet 60 karsintapistettä!!! Aivan huikeaa, en olisi ikinä uskonut, että agilityradalla pysäytyspuomilla meillä on mahdollisuudet voittaa!
Vikalla radalla näin jo radan rakennuksessa, että Aa on meille mahdottomassa kulmassa. 90 asteen käännös aalta pituudelle ja alla putki tiellä niin, että pakko on ottaa sivuetäisyyttä. Juoksarilla ei toivoakaan, että kestäisi tuollaista ohjausta, joten päätin yrittää pysärillä. Kävin treenaamassa pari kertaa 2on2offia lämppäesteillä ja hyvin muisti, ja siellä kesti vaikka mitä häiriötä ja leijeröintiä. Radalla ei sitten kuitenkaan pystynyt kuuntelemaan 2on2off käskyä, vaan juoksi läpi ja vitonen :((( Muuten taas loistava rata, ja taas aika olisi riittänyt voittoon! Kahdella nollalla Fisu olisi voittanut koko karsintakilpailun ja lunastanut EO-joukkuepaikan. Pienestä jäi siis taas kiinni. Ei auta muu kuin toivoa, ettei tätä huonoa tuuria voi jatkua ikuisesti, ja joskus vielä onnistutaan tekemään ne nollat tärkeissä kisoissa. Normaaleissa kisoissahan Fisu on tehnyt vaikka miten monta tuplanollaa, kerran jopa triplanollan, mutta arvokisoissa ei olla onnistuttu ikinä tekemään kahta puhdasta rataa riippumatta siitä, kuinka monta rataa olisi tarjolla.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti